Kaan Kemal Öner’in (KKÖ) “Gökyüzünün Karnında(n)” başlıklı ilk solo sergisi Uras Kızıl küratörlüğünde 11 Mayıs – 28 Haziran tarihleri arasında Quick Art Space’te gerçekleşiyor. Serginin temelini Öner’in Kamboçya, Tayland, İzlanda, Güney Afrika, Normandiya ve Mazı Köyü gibi farklı yerlerde çektiği süreçsel fotoğraflar oluşturuyor. Sanatçının 7 yıllık üretiminden bir seçki, ilk kez kapsamlı bir şekilde ‘Gökyüzünün Karnında(n)’ sanatseverlerle buluşuyor. Quick Art Space’in mekânı gözetilerek basılan fotoğraflara nesneler, videolar, ışıklı panolar ve buluntu malzemeler eşlik ediyor.

Fotoğraf yapma eyleminin bir parçası olarak Kallitype, Cyanotype, Vandyke, Platinum Palladium, Silver Jelatin, Gumoil, Mordançage gibi fotoğraf baskı tekniklerini kullanan Öner’in fotoğrafları dijitalin sağladığı kusursuz imgeden ziyade kimyasal tepkimelerin, hataların, rüzgâr ve toz gibi çeşitli ortam etkilerinin izlerini taşıyor. Bozulmalara ve çeşitli müdahalelere maruz bırakılmış fotoğraflar, kimi zaman Öner’in fotoğraf üzerinde yaptığı çizimlere veya fotoğrafları üst üste bindirmesine ve/ya temellük etmesine dayanıyor. Kimi zaman ise bu durum, insan olmayan maddeye kendi potansiyelini göstermesi için alan tanınmasıyla gerçekleşiyor.

Sergi turu ve sanatçı konuşmasını içeren paralel etkinlik programı da önümüzdeki günlerde paylaşılacak.

Millî Reasürans Oda Orkestrası'ndan Anadolu Rock rüzgarı Millî Reasürans Oda Orkestrası'ndan Anadolu Rock rüzgarı

Quick Tower ve Quick Art Space Hakkında:

Uluslararası pek çok ödülün sahibi olan Quick Tower, Viyana merkezli mimar Gerhard G. Feldmeyer-HPP Architekten tarafından denge konseptiyle tasarlandı ve Aralık 2015’te binanın inşaatı tamamlandı. Maher Holding’in Mart 2021’de binaya taşınmasıyla lobi katının dinamik yapısını geliştirmek için kâr amacı gütmeyen bir kültür-sanat alanına dönüştürme fikri doğdu. 

Mayıs 2023'te Nergis Abıyeva’nın kurucu direktör olarak göreve başlamasıyla temelleri atılan Quick Art Space, ilhamını Quick Tower’ın sürdürülebilirlik, yaşanabilirlik ve fonksiyonellik ilkelerinden alıyor ve Quick Tower’ın meydanından başlayarak lobi bölümünü kullanıyor. Disiplinlerarası bir yaklaşımı benimseyerek sergi, atölye, performans, konuşma ve deneysel tiyatro gibi etkinliklerle bir buluşma yeri olmayı hedefleyen Quick Art Space, yaşayan sanatçıları destekleme ve görünür kılma misyonunu taşıyor. Quick Art Space’in danışma kurulunda sanat tarihçisi, akademisyen ve yazar Seza Sinanlar Uslu, kültür yöneticisi, program küratörü ve yazar Emre Erbirer, mimar ve eğitmen Derin Özken, yayıncı ve yazar Kültigin Kağan Akbulut yer alıyor. Quick Art Space’in kurumsal kimlik ve afiş tasarımlarını Suat Gürsözlü, sergi tasarımını ise Kubilay Özmen üstleniyor.

Ziyaret Bilgileri:

Sergi, haftanın her günü 09.00-20.00 saatleri arasında gezilebilir.

Adres: İçerenköy, Umut Sk. No:10-12, 34752 Ataşehir/İstanbul. 

Ulaşım: Quick Tower, D-100 karayolunun hemen bitişiğinde ve M4 Kadıköy-Kartal metro hattı üzerinde bulunuyor. M4 Kozyatağı metro durağına (3 numaralı çıkış) 5 dakika yürüme mesafesindedir. Ayrıca binanın yakınında bir İspark otoparkı mevcuttur.

İletişim:

İnternet Sitesi 

Instagram

LinkedIn

Sanatçı Hakkında:

Kaan Kemal Öner (d. 1976), Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü’ndeki lisans eğitiminin ardından, Tolga Ünsun ile fotoğraf üzerine çalışmaya başladı. 2018’de İngiltere’de Dr. Peter Moseley’den Platinum/Palladium Print derslerini, 2021’de Avusturalya’da Silvi Glattauer’den Photopolymer Engraving Printing Techniques and Application, 2022’deyse Tomas Hetmanek’ten Mordançage Processing Techniques derslerini aldı.

Öner Chemigram, Fotopolimer Oyma, Kallitype ve Van Dyke baskı gibi geleneksel teknikleri ve metotları kullanarak doğa görünümleri üzerinde müdahalelerde bulunur. Sanatçının fotoğraflarında temsilin dışında konumlanan doğa görünümleri kimi zaman temellük ettiği başka görünümlerle yeni anlamını bulur. Mimetik olmayan bu doğa görünümleri zaman zaman soyut bir forma sahip yeni anlamına bürünür. Öner’in fotoğraf temelli çalışmaları, insansızlaştırılmış doğa görünümleri insan ve insan olmayanların doğa üzerindeki varlığını duyumsatarak, günümüzün toplumsal ve politik sorunlarını tartışmaya açar.

Küratör Hakkında:

Uras Kızıl (d. 1988), İstanbul Teknik Üniversitesi Sanat Tarihi programında doktora çalışmalarını sürdürüyor. Romantizm, 20. yüzyıl Batı sanatı, insan-sonrası ve yeni materyalizm alanlarında çalışan Kızıl 2023’te Freie Universität Berlin’de doktora araştırması için bulundu. Sanat tarihi lisansını Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde ve Berlin Freie Universität’ta aldı. 2018’de İTÜ Sanat Tarihi yüksek lisans programından Romantizm’in 20. Yüzyıl Sanatına Etkileri başlıklı teziyle mezun oldu. Çeşitli kitaplarda, kataloglarda ve dergilerde metinler kaleme alan Kızıl, Kasa Galeri’de Yeni(den) Başlayanlar İçin Kullanım Kılavuzu (2023), Mixer’de İmgelerin Yeni Grameri (2022), Summart’ta Gerçekte Olmayan Şeylerin Zihinsel Tahayyülleri (2022) sergilerinin küratörlüğünü üstlendi. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde Sanat Eseri Çözümlemeleri (2022), Kültür Üniversitesi’nde Sanatta Arşiv ve Dokümantasyon (2020) derslerini verdi. Selçuk Demirel’in YKY’den çıkan Bir Ağacın Altında (2021) kitabının sunuş metnini yazdı.

Editör: Yaren Akkuş